MZ ES 250/1 Jaskółka

MZ ES 250/1 Jaskółka

Szukaj na tym blogu

czwartek, 10 grudnia 2009

10 grudnia 2009 - dobra wiadomość


Oznaczenie na tłoku (70,94mm i 4) sugerowałoby ze jest to tłok na 4 i ostatni szlif...
Przypomniałem sobie jednak ze w gratach, które dostałem do motoru widziałem jakieś tłoki. Wygrzebałem je i okazało się ze jeden z nich ma oznaczenie na 4 szlif ale jego średnica to 71,45mm. Zdjąłem wiec dzisiaj cylinder i porównałem tłoki. Są identyczne (poza średnica). Dzięki temu mogę bez problemu zregenerować cylinder oddając go wraz z tłokiem do szlifierni. To najlepsza wiadomość dzisiejszego dnia.
Okazało się przy okazji ze korbowód na wale ma spore luzy ale co gorsza ma widoczne bicie góra-dol. Spodziewałem się, ze wał będzie do regeneracji ale jak zobaczyłem jakie ma bicie to zdecyduje się na wymianę. Z tego co wiem do MZ ES pasują wały od modelu TS 250. Posiadają one łożyska igiełkowe w stopie i główce korbowodu. Element ten nie ma wpływu na wygląd motocykla a w znacznym stopniu wpływa na jego trwałość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz